Activitat 1

NOM DE L’ACTIVITAT:  Preparem postres canaris! 

INTRODUCCIÓ
L’activitat consisteix en realitzar un taller de cuina. En aquest cas, els alumnes de Cicle Superior cuinaran un pastís de gofio, aquest s’obté torrant diferents cereals, com poden ser el blat o blat de moro.

Grups de treball: Els grups estaran constituïts per 4 persones

Ingredients:
- 3 ous
- 1 iogurt de llimona
- 2 gots de gofio
- 2 gots de sucre
- 1 got d’oli
- 1 sobre de llevat
- 1 cullerada de canyella mòlta
- Ratlladura i el suc d’una llimona
- 75 grams d’ametlles mòltes
- 1 cullerada de mantega
- 1 cullerada de sucre glassé

Preparació:
- Es separen les clares i els rovells de l’ou
- Es baten les clares a punt de neu
- S’afegeixen els rovells i es bata tot junt
- S’afegeix el iogurt, el sucre i l’oli
- Es barreja el gofio i lel llevat per separat
- S’afegeixen a l’altra barreja
- Quan està tot batut, s’afegeix la ratlladura, el suc de llimona, la canyella i les ametlles
- Escampar la mantega i una mica de gofio pel motlle per evitar que s’enganxi
- Ficar la barreja al motlle
- Fornejar durant 20 minuts a 180ºC
- Un cop fred, es posa el sucre glassé pel cim del pastís

OBJECTIUS I COMPETÈNCIES 
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
  • Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant.
  • Comportar-se d’acord amb els hàbits de salut i higiene personal derivats del coneixement del cos humà.
  • Respectar la igualtat de drets i deures de les persones, reconeixent les pròpies responsabilitats.
  • Planificar i realitzar projectes i aparells senzills, analitzant les propietats dels materials i les eines i màquines que hi intervenen, tot valorant la contribució de la ciència i la tècnica a la millora de les condicions de vida de les persones.

Pel que fa a les competències, aquestes són les següents:
  • Utilitzar habilitats de planificació del treball.
  • Dissenyar i aplicar projectes individuals i col·lectius de manera responsable i creativa.
  • Comunicar idees i informacions de manera oral, escrita i visual per informar, per convèncer, per dialogar.

DESENVOLUPAMENT
El mestre responsable de l’activitat s’encarregarà de comprar els ingredients necessaris i de preparar-ho tot per poder començar l’activitat.
Per realitzar aquesta activitat, s’haurà de disposar de la cuina i del menjador de l’escola, ja que en aquestes trobem els recipients i materials necessaris per cuinar.
Hi haurà un encarregat a cada grup que serà el responsable de demanar el que faci falta al mestre.


AVALUACIÓ
Per tal d’avaluar aquesta activitat el mestre farà servir la següent taula d’avaluació per cada grup.

ÍTEMS A OBSERVAR
NO
Tenen cura de l’espai i el material?
Comparteixen el material?
Ofereixen ajuda als membres del grup?
Existeix una comunicació i diàleg entre el grup?
Es creen rols de treball per tal de dur a terme aquesta activitat?
Quan acaben la feina, estan tots contents?
Al acabar l’activitat s’adonen d’allò que podrien haver millorat?
Al acabar l’activitat recullen el material i deixen l’espai net ?
La recepta ha sortit bé en aquest grup?