NOM DE L’ACTIVITAT: Ens gravem!
INTRODUCCIÓ
En aquesta activitat, els alumnes de Cicle Superior s’hauran de gravar per grups tot explicant els aspectes més rellevants de les Illes Canàries.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).
- Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de l’entorn natural, social i cultural.
Pel que fa a les competències, són les següents:
- Comunicar idees i informacions de manera oral i utilitzant les TIC per informar.
- Identificar informacions rellevants de l’àrea en textos que utilitzen diferents canals comunicatius i de procedències diverses.
- Dissenyar i aplicar projectes col·lectius de manera responsable i creativa.
- Expressar idees i organitzar informacions de manera eficaç i intel·ligible sobre espais, fets, problemes i fenòmens geogràfics, històrics, socials, naturals i tecnològics.
DESENVOLUPAMENT
Aquesta activitat es desenvoluparà de la següent manera: Es faran 4 grups amb tots els alumnes de la classe. A cada grup li tocarà explicar un dels quatre apartats que hem desenvolupat al bloc de les Illes Canàries: Com és?; De què viuen?; Com ha canviat? i Futurs Possibles. L’adreça web del bloc és http://icanaries.blogspot.com/ . Cada apartat estarà repartit en funció dels membres que siguin a cada grup, així doncs, cada membre haurà de familiaritzar-se amb un tros de l’apartat. Un cop tots els membres del grup sàpiguen el que han de dir, ho explicaran a la resta del grup mentre un d’aquests el grava amb una càmera.
Un cop tots els grups tinguin el seu vídeo explicant cada apartat, el mestre el posarà perquè els companys sàpiguen què ha treballat cada grup.
Material:
- Ordinadors per poder entrar al bloc i aprendre’s el que han d’explicar.
- Una càmera de gravar per cada grup.
AVALUACIÓ
L’activitat s’avaluarà mitjançant el mestre i a través dels propis alumnes ja que aquests faran una autoavaluació de manera individual.
El mestre tindrà en compte les autoavaluacions dels alumnes, el procés i el resultat final del treball.
L’autoavaluació pels alumnes és la següent:
ÍTEMS | SÍ | NO |
Creus que hi ha hagut un bon funcionament de grup? | ||
Has compartit informació amb els teus companys? | ||
Has pres alguna decisió? | ||
Has aportat diferents opinions? | ||
Tenies algun rol concret dins el grup? | ||
Havies fet mai alguna activitat utilitzant les TIC? | ||
T’ha agradat fer aquesta activitat? | ||
Creus que tots els membres del grup heu treballat de la mateixa manera? | ||
Has fet més feina que els teus companys? | ||
En general, trobes que l’activitat ha estat productiva? |