NOM DE L’ACTIVITAT: Ens gravem!
INTRODUCCIÓ
En aquesta activitat, els alumnes de Cicle Superior s’hauran de gravar per grups tot explicant els aspectes més rellevants de les Illes Canàries.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).
- Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de l’entorn natural, social i cultural.
Pel que fa a les competències, són les següents:
- Comunicar idees i informacions de manera oral i utilitzant les TIC per informar.
- Identificar informacions rellevants de l’àrea en textos que utilitzen diferents canals comunicatius i de procedències diverses.
- Dissenyar i aplicar projectes col·lectius de manera responsable i creativa.
- Expressar idees i organitzar informacions de manera eficaç i intel·ligible sobre espais, fets, problemes i fenòmens geogràfics, històrics, socials, naturals i tecnològics.
DESENVOLUPAMENT
Un cop tots els grups tinguin el seu vídeo explicant cada apartat, el mestre el posarà perquè els companys sàpiguen què ha treballat cada grup.
Material:
- Ordinadors per poder entrar al bloc i aprendre’s el que han d’explicar.
- Una càmera de gravar per cada grup.
AVALUACIÓ
L’activitat s’avaluarà mitjançant el mestre i a través dels propis alumnes ja que aquests faran una autoavaluació de manera individual.
El mestre tindrà en compte les autoavaluacions dels alumnes, el procés i el resultat final del treball.
L’autoavaluació pels alumnes és la següent:
ÍTEMS | SÍ | NO |
Creus que hi ha hagut un bon funcionament de grup? | ||
Has compartit informació amb els teus companys? | ||
Has pres alguna decisió? | ||
Has aportat diferents opinions? | ||
Tenies algun rol concret dins el grup? | ||
Havies fet mai alguna activitat utilitzant les TIC? | ||
T’ha agradat fer aquesta activitat? | ||
Creus que tots els membres del grup heu treballat de la mateixa manera? | ||
Has fet més feina que els teus companys? | ||
En general, trobes que l’activitat ha estat productiva? |