Activitat 2

NOM DE L’ACTIVITAT: Les Illes Canàries a través del JClic

INTRODUCCIÓ
Hem creat un JClic on es poden treballar diferents aspectes sobre les Illes Canàries. Aquestes activitats estan dirigides a alumnes de Cicle Superior d’Educació Primària. 

OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
  • Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC per obtenir informació i aprendre.
  • Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb l’entorn natural, social i cultural.
  • Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.
Pel que fa a les competències, són les següents:
  • Identificar informacions rellevants de l’àrea en textos que utilitzen diferents canals comunicatius i de procedències diverses.
  • Plantejar-se preguntes que puguin ser objecte d’investigació.
  • Expressar idees i organitzar informacions de manera eficaç i intel·ligible sobre espais, fets, problemes i fenòmens geogràfics, històrics, socials,naturals i tecnològics.

DESENVOLUPAMENT
L’activitat consisteix en realitzar un JClic sobre les Illes Canàries. Abans, però, els alumnes han d’haver visitat i llegit el bloc realitzat referent a les illes: icanaries.blogspot.com . L’activitat s’ha de dur a terme sense mirar el bloc, és per això que els alumnes han de llegir el bloc amb molta atenció i han de recollir els aspectes més rellevants que apareguin en aquest.
Hem de tenir en compte que per realitzar aquesta activitat, es necessita un ordinador per alumne, ja que l’activitat és individual. També requereix disposar del programa Java per poder realitzar-la.

El nostre JClic està format per 4 activitats: 

1- Triar l’opció correcta. L’activitat conté una sèrie d’afirmacions amb espais buits, l’alumne té tres opcions per triar i ha d’escollir la correcta.
2- Sopa de lletres. Els alumnes cal que trobin a la sopa de lletres el nom de les 7 illes que formen les Canàries.
3- Completa els espais en blanc. Els alumnes han d’omplir els buits amb l’informació correcta.
4- Relaciona. Els alumnes han de relacionar els diferents conceptes amb les seves parelles corresponents. 

Per accedir al JClic, cliqueu aquí.

AVALUACIÓ
Per fer l’avaluació, el mestre haurà d’anar observant els seus alumnes mentre aquests realitzen l’activitat. Haurà de tenir en compte el nombre d’encerts i errors. Si el nombre d’errors és superior al d’encerts, el mestre s’haurà de plantejar si aquesta és una activitat apropiada.