NOM DE L’ACTIVITAT: Webquest de les Illes Canàries
INTRODUCCIÓ
A partir de l'aplicació Llocs Web de Google hem creat una Webquest sobre la nostra regió. En aquesta, els alumnes de Cicle Superior de l'Educació Primària podran treballar diferents aspectes, sobretot relacionats amb les Ciències Socials.
OBJECTIUS I COMPETÈNCIES
Els objectius principals d’aquesta activitat són:
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC per obtenir informació i aprendre.
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
- Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de l’entorn natural, social i cultural, amb la conservació del medi ambient i del patrimoni i amb accions solidàries i de justícia social.
Pel que fa a les competències, són les següents:
- Identificar informacions rellevants de l’àrea en textos que utilitzen diferents canals comunicatius i de procedències diverses.
- Expressar idees i organitzar informacions de manera eficaç i intel·ligible sobre espais, fets, problemes i fenòmens geogràfics, històrics, socials, naturals i tecnològics.
- Utilitzar el pensament crític i creatiu per a l’anàlisi de la informació.
- Utilitzar habilitats per a la recollida i tractament de la informació.
- Dissenyar i aplicar projectes individuals i col·lectius de manera responsable i creativa.
DESENVOLUPAMENT
Per tal de fer aquesta activitat es separarà la classe amb tres grups cooperatius. Cada un d’aquests grups farà una activitat de la webquest. Creiem que cada activitat necessita un mínim de 4 sessions lectives. Si el docent creu necessari que cada grup treballi les tres activitats, es farà de manera rotativa, és a dir, el grup que ha fet la primera activitat farà la segona i així sucessivament.
Volem destacar que per fer les activitats de la webquest es necessiten 3 professors, un per cada grup. Si no pot ser possible, seria interessant la col·laboració de familiars.
Per accedir a la webquest clica aquí. Dins la webquest es troben explicades les tres activitats.
AVALUACIÓ
Per avaluar les activitats de la Webquest, hem creat la taula que presentem a continuació.
Tenim cinc ítems a avaluar: treball en equip, treball a l’aula, ús d’internet, continguts i exposició oral.
Proposem que per cada ítem avaluat com a “excel·lent”, s’obtindran 2 punts. Per cada ítem avaluat com a “satisfactori”, s’obtindran 1,5 punts i per cada “a millorar”, la puntuació serà d’un punt. Per obtenir la nota final, sumarem la nota dels cinc ítems avaluats.
Aquesta és la nostra proposta, tot i així, donem la llibertat als docents d’avaluar-ho amb una altra puntuació si així ho considera adient.
CATEGORIA | EXCEL·LENT | SATISFACTORI | A MILLORAR | NOTA |
Treball en equip | S'han respectat les opinions i les explicacions de tots els membres de l'equip. S'ha creat un bon clima de treball | Gairebé sempre les opinions de tot l'equip s'han respectat. | Hi ha hagut desacords en el grup i ha afectat a la feina d'equip. Poca cohesió de grup. | |
Treball a l'aula | L'alumnat ha aprofitat tot el temps a classe i ha demostrat continuar el treball fora de l'aula. | L'alumnat ha aprofitat força el temps a classe, però no acaba de continuar la feina fora de l'aula. | L'alumnat ha aprofitat poc o molt poc el temps a classe i i tampoc ha demostrat la continuació del treball fora de l'aula | |
Ús d’Internet | Saben trobar l’informació que busquen, tot sintetitzant-ne els asepectes més rellevants. Saben navegar bé per internet. | Recullen informació que no és del tot necessaria, però també recullen la necessària. Tenen alguna petita dificultat per navegar per Internet. | No saben diferenciar entre la informació inportant i la que no ho és. Tenen certes dificultats per navegar. | |
Continguts | Han assolit tots els continguts treballats en les activitats. Saben valorar la feina feta i els aspectes que caldria millorar. | Han assolit els continguts treballats en les activitats però no saben valorar la feina feta. | No han assolit els continguts treballats en les activitats. Tampoc saben valorar la feina feta. | |
Exposició oral | Molt bona exposició i molt bon treball realitzat. Presentació molt didàctica, clara i entenedora. | Exposició acurada i ben treballada. Hi ha, però, alguns aspectes que no acaben de funcionar. | L’exposició és molt simple. Poca elaboració. |